Sterke & onafhankelijke vrouwen – de realiteit in Nederland. 

Allereerst wil ik zeggen dat ik met een glimlach Kortharige vrouwen – de realiteit in Nederland gelezen heb, een blog waarin een mannelijke schrijver de kortharige trend onder vrouwen analyseert en beoordeelt. Ik zie er de humor van in en voel me als eigenaresse van lange krullen dan ook niet aangesproken. Alleen vind ik de invalshoek van het verhaal wel erg typerend voor die van een man. Want waar de arrogantie vandaan komt dat vrouwen hun haarstijl op de verwachtingen en wensen van het andere geslacht af zullen stemmen, is voor mij absoluut lachwekkend. Vandaar dan ook bij deze mijn mening over dit fenomeen:

Kortharige vrouwen zijn in mijn ogen vrouwen met een sterke persoonlijkheid. Vrouwen die weten wie ze zijn en wat ze van het leven willen. Vrouwen die van zichzelf houden en zich sexy kunnen voelen zonder hun lange lonkende lokken over hun schouder te hoeven wapperen. Vrouwen met belangrijkere doelen in hun leven dan het ‘pleasen van een man’ en aan de verwachtingen van potentiële bedpartners te voldoen.  

Ergens ben ik heel erg jaloers op deze vrouwen. Niet alleen om de kracht die ze voor mij uitstralen en het tikkeltje ‘middelvinger-naar-het-stereotype’ in hun attitude. Maar ook om de kopzorgen die ze kwijt zijn door nooit meer klitten uit te hoeven kammen, geen bad hair days meer te hebben, nooit meer te hoeven föhnen, stylen of opsteken. En dan zwijg ik nog over de bespaarde euro’s op shampoos, creme’s en serums. 
Mannen van Nederland, maak jezelf nou alsjeblieft niks wijs. De wereld van de moderne Nederlandse vrouw draait niet om het hebben van seks of het in de smaak vallen bij ouderwetse mannen. Denk maar niet dat er ook maar één vrouw tijdens haar bezoek aan de kapper zich een seconde afvraagt of ze ooit nog eens op een piemel mag gaan zitten of niet. Nee. Sorry. Geen enkele vrouw zal om een goede beurt verlegen zitten, als ze maar graag genoeg wil. Het is daarentegen wel degelijk mogelijk dat er vrouwen zijn die voor een korte coupe gaan om mannen af te stoten, maar dat komt dan inderdaad door jullie tekortkomingen in bed en het feit dat we het zelf soms gewoon beter kunnen 😉 
Er zullen oneindig veel redenen zijn voor een vrouw om de schaar in haar haar te zetten, van gemakzucht tot een fashion statement. Net zoals mannen ook hun persoonlijke motivaties hebben om hun hoofd- en gezichtshaar te laten groeien. En laten we nou eerlijk zijn, die onverzorgde slierten aan een mannenkop zijn toch ook geen porum? Moeten wij dat dan aantrekkelijk en geil vinden? Wat denken die mannen wel niet, dat ze door hun haarstijl ons een beetje af kunnen stoten? Ha! Dan ken je het vrouwelijke geslacht nog niet! Wij laten ons niet uit het veld slaan door onaantrekkelijke kapsels of mannelijke vooroordelen…

WIJ DOEN LEKKER WAAR WE ZIN IN HEBBEN ✌️ 

7 gedachtes over “Sterke & onafhankelijke vrouwen – de realiteit in Nederland. 

  1. Hmm… Jammer dat de kortharige, Nederlandse vrouw zich blijkbaar niet (meer) bezig houdt met hoe ze overkomt bij mannen. Maar dan ook niet piepen dat de Nederlandse man niet meer galant is enzo!

    Like

  2. Ik snap waar je vandaan komt, maar ben het niet met je eens op een paar punten. Net zo min als een vrouw standaard onaantrekkelijk is met kort haar, is ze standaard stoer en onafhankelijk. Dat is net zo goed veralgemeniserend natuurlijk!

    Ook ik heb een dikke bos krullen, en ik ben geen hopen geld kwijt aan verzorging en altijd bezig met stylen en klitten..Nog zo’n fabel.

    De vrouw met een kort, pittig kapsel, zeker met een kekke bril, is ook mijn nachtmerrie! Ik schreef er een tijd geleden al over: http://www.zoet-zuur.nl/2012/03/05/over-status-gesproken/

    En….Ik heb tegenwoordig de tuniekjes die ik daarin noem, zelf ook! Is dit het begin van het einde? 🙂

    Like

  3. Geen bad hair day?! Dan heb je me vanmorgen niet gezien, toen mijn haar recht omhoog stond nadat ik het vannacht om drie uur nog even gewassen heb en met nat haar ben gaan slapen. Kort haar is voor een deel idd een statement van lekker doen waar ik zin in heb, langs de andere kant is mijn haar te fijn en en te saai als ik het lang laat groeien. Leuk stukje, graag gelezen.

    Like

Plaats een reactie